dinsdag 6 mei 2014

Granny Square tasjes

Een tijdje geleden , kocht ik bij het kruidvat een haakpakketje (patroon en garen) om een leuk, kleurig granny square tasje te maken.
Tasje klaar... en nog zoveel garen over... één kleur toegevoegd en dan nog maar een tasje gemaakt.





De tas vooraan op de foto is gemaakt, zoals het patroon aangaf,
bij de achterste tas heb ik, andere hensels gemaakt, een fantasie sluiting en een gehaakte knoop.

Het patroon van de tas kan je hier downloaden... en op deze blog kan je een foto tutorial vinden, hoe ik die hengsels gemaakt heb.
De gehaakte knoop, is een eigen creatie, waarvan ik geen patroontje heb.
Beide tassen zijn gevoerd met rood... hiervoor gebruikte ik een oude t-shirt.


2 opmerkingen:

  1. Beste Sonja,
    Wat mooi gemaakt zeg! Ik heb een vraagje, ik heb hetzelfde pakket, maar kom niet uit de beschrijving. In de eerste toer moet je in een ring stokjes maken terwijl je nog geen ring hebt. Hoe heb jij dat gedaan? Het is voor mij al een tijd geleden dat ik gehaakt heb. Alvast bedankt. Groetjes, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Debby,
      Je moet de stokjes in een magische ring maken... (filmpjes van maische ring vind je op you tube)... en nadien de ring dicht trekken...!!!

      Grtz Sonja

      Verwijderen