woensdag 21 augustus 2013

Nog meer sfeer lichten...

Een knutsel middag met mijn zoontje... een leuk sfeer lichtje maken...

 
eerst yoghurt potje (aldi) verven met acrylverf, foam stickers erop plakken, kaartje eraan en er een waxine lichtje inzetten... en klaar.! :-)  

Het is niet zo'n duidelijke foto (sorry)... dit sfeerlichtje is gemaakt van een plastic bekertje en een cd. Bekertje in dunne reepjes knippen (tot zo een halve cm boven de bodem), op cd plakken en goud spuiten. Glaasje met waxine lichtje erop gezet ... en klaar...!
Dit hoort bij m'n kerstversiering van vorig jaar... ik heb ze ook gemaakt met aan beide kanten een bekertje, gaatje in de cd, koordje eraan... en in de kerstboom gehangen. De foto's van de kerstversiering post ik later nog wel eens.


       
Dit heeft mama alleen geknutseld... met contour pasta en glasverf... zoals je ziet, een talent ben ik niet hé... ;-)    Ik vond het erg moeilijk op zo'n bol voorwerp werken met glasverf.


Deze bol heb ik gemaakt, de schotel eronder is gekocht.
Zo begin je eraan... piepschuim bol in 2 delen, in het onderste deel van de bol wat gips gieten (en laten drogen) om het wat zwaarder te maken, zodat hij straks ook blijft staan. Dan de bol dichtdoen en afplakken. In het bovenste deel van de bol heb ik met een scherp mes (breekmes) een rondje uitgehaald waar ik een glaasje van waxine lichtje heb ingeplakt. Vervolgens beginnen beschilderen met powertex, laten drogen en een laagje stone-art erop. Dit een aantal keer herhalen. Na het laatste laagje stone-art, met een beetje shuurpapier over de bol gegaan, om dit effect te bekomen. Waxine lichtje erin ... en klaar...!!!  Ik had best nog een aantal lagen meer erop gezet, dan zag je de plakband niet meer zitten. Al doende leert men hé...  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten