maandag 30 september 2013

Omhaakt waxine lichtje...

Ik heb ook nog een andere grote hobby... kaarsen maken. Ik spaar dus resten van kaarsen, zodat ik weer nieuwe kaarsen kan maken, zo moet ik minder materiaal aankopen.
Vorig jaar ergens... tijd om de glasbak aan straat te zetten voor de glasophaling, zie ik dat mijn onderburen redelijk veel "brise geurkaarsen" brand (glazen potjes). Ik die potjes natuurlijk uit de glasbak gehaald, want hier kon ik wel wat mee. Er blijft redelijk wat was in zitten (wat ik weer kan gebruiken voor nieuwe kaarsen), maar de glazen potjes, daar kon ik ook wel wat mee doen.
Sinds die dag, zet mijn buurvrouw die uitgebrande kaarsen potjes telkens op de trap voor me.
Lief he.... :-) :-) :-)
 
Ik heb al heel wat potjes opnieuw gevuld met een mooi kleurtje kaars... maar de laatste potjes wat ik kreeg... de gekleurde wikker er rond uit gedaan, goed uitgewassen.
Een idaal potje om te omhaken...!!!
 
 
Het linkse waxie lichtje het eerst gemaakt... was een beetje te groot uit gevallen. Dan maar een koordje van losse erdoor, met een strikje.
Het rechtse waxine lichtje is beter gelukt... past perfect... :-)
 
 
De bloemetjes wat ik erop gezet heb, komen uit het boekje "Haken in stijl"
 
Mijn eerste mooie waxine lichtje... dat heb ik aan mijn buurvrouw gegeven... ze verzamelt ook al deze potjes voor me... Ze was er heel tevreden mee, en vond het super mooi... :-)
 


1 opmerking: